COMPETIC 2

Sessió 1

Avaluació Inicial

- Quins aparells tecnològics fas servir cada dia?
- Quin ús fas d'ells: programes, aplicacions...
- Quines inquietuds tens? Exemple: Vull aprendre a fer servir el LinkedIn, Facebook...
- Què esperes saber fer, coneixer al final d'aquest curs?
- Quins coneixements esperen arribar a adquirir?



Activitat: Enviar al mestre aquestes preguntes contestades al seu correu. Poden fer servir el openoffice o bé enviar les preguntes en el mateix correu.

Activitat complementària: Passar aquestes preguntes amb les seves respostes en el Pen Drive. Han de trobar una manera per aconseguir això.


C1. CULTURA, PARTICIPACIÓ I CIVISME DIGITAL. 10 hores

CONEXIONES SEGURAS Y CERTIFICADAS

    Siempre que la página web comience por "https" es garantia de que la información es un servidor seguro.El icono en forma de candado nos garantiza que está constituida por una institución determinada. 
    BOOKING: https://www.booking.com
    FERROCARRILS DE LA GENERALITAT: https://www.fgc.cat/cat/cercador.asp



    Sessió 2

    Altres mesures per garantir la privadesa i la seguretat de la informació són:

    A través de correu electrònic: 

    Hem de pensar que el correu electrònic no és el mitjà més adequat per enviar informació “sensible” o excessivament personal. Hi ha diferents motius, però els principals són: 
    • Sovint es produeixen errors “humans” i els correus poden arribar a destinataris no desitjats.
    • La informació enviada no està codificada de cap manera.
    • La informació enviada viatja per diferents servidors no segurs.
    • És possible que el receptor de la informació no tingui les degudes precaucions a l'hora de tractar la informació rebuda (per desconeixement, per exemple) o no protegeixi degudament les seves contrasenyes. Òbviament, també és possible que no sigui la persona que esperem que sigui.
    És més que recomanable tenir una adreça de correu electrònic alternativa per tal d'emprar-la en situacions en què no tenim plena garantia de l'ús que se'n farà. 

    Amb una eina de missatgeria electrònica 

    Els xats i les videoconferències (via MessengerGmailSkipe o eines similars) no són segurs. Les comunicacions no s'encripten i els nivells de protecció són molt baixos (entre d'altres coses per afavorir la sincronia de la comunicació). En aquests espais resulta de molta utilitat emprar pseudònims (substituts del nostre nom real). Només desvetllarem la nostra identitat a les persones que siguin de la nostra confiança. 

    Fent servir les xarxes socials 

    A través d'una eina web de les anonenades “xarxes socials” (com podria ser el “Facebook”). 
    Hem de tenir en compte que la privacitat, en aquest cas, és relativa. En el moment en què publiquem continguts a una eina web estem obrint la porta al món i deixant de ser anònims… fins i tot quan es tracta d'una eina vinculada amb una xarxa social a la qual només donem accés als nostres amics. Sovint passa que els “amics dels nostres amics” tenen accés a aquesta informació. El control deixa d'estar en les nostres mans i tot i que la tecnologia i l'ètica associada amb ella avança cada dia més, la seguretat mai serà absoluta (i ara és més que dubtosa). 
    En aquests espais, és important no donar dades físiques que no siguin imprescindibles i no informar de les nostres activitats laborals, d'estudis i/o vacacionals, com a mesura preventiva. 

    A través d'un bloc 

    Per més que vulguem mantenir com “anònima” una eina com el bloc, quan va passant el temps anem incorporant continguts que ajuden a identificar-nos. Hi ha persones verdaderament expertes en fer-ho. Per tant, ens abstindrem de publicar a qualsevol tipus d'espai a Internet aquells continguts que considerem excessivament personals, perquè les possibilitats que algú ens identifiqui són altes.

    Sessió 3 i sessió 4

    Activitat de repàs. Anem a comprar online al Corte Inglés. Hem de fern-nos clients i comprar els següents productes (sense arribar a pagar):


    Certificat Digital Personal

    • Realitzar els tràmits necessaris per a obtenir el Certificat Digital ciutadà. El grup-aula es pot subdividir en grups de manera que només les persones voluntàries realitzin de forma real aquest tràmit, tot explicant a la resta de membres de l'aula la seva experiència. 
    Altres webs d'interès

    Sessió 5 

    Diferents mitjans de comunicación en línia: premsa, ràdio i televisió digital


    Premsa:
    1. http://www.vilaweb.cat (diari digital en català)
    2. http://www.elperiodico.com/es/ (diari)
    Ràdiohttp://www.ccma.cat/catradio/ (Catalunya Ràdio)
    Televisióhttp://www.ccma.cat/tv3/ (TV3)

    Borses de Treball 
    http://www.infofeina.com
    http://www.infojobs.net
    http://www.hacesfalta.org (voluntariado y empleo)

    Altres adreces d'interès: Oficina virtual de tràmits de la Generalitat de Catalunyahttp://web.gencat.cat/ca/tramits
    http://secondlife.com (Entorn Virtual)

    Sessió 6 i 7

    • Conèixer i familiaritzar-se amb les aplicacions de Google (Google Sites, Google Groups i Blogger) i Skype.

    Sessió 8

    L'RSS

    C2. TECNOLOGIA DIGITAL I ÚS DE L'ORDINADOR I DEL SISTEMA OPERATIU. 14 hores


      Sessió 9: Dispositius portables

        http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/pas/actic/c2n2/modul_2/index
        https://www.jamendo.com/es (espai on descarregar música lliure)
        https://www.flickr.com (espai de creació de galeries d'imatges)


        Sessió 10: Tecnologia de Connectivitat


        http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/pas/actic/c2n2/modul_3/index


        http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/pas/actic/c2n2/modul_4/index



        Sessió 11 i sessió 12:Conceptes avançats de sistemes operatius (I)


        http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/pas/actic/c2n2/modul_4/index



        Sessió 13: Conceptes avançats de sistemes operatius (II)


        http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/pas/actic/c2n2/modul_4/index


        Sessió 14: La seguretat al món digital


        https://www.avast.com

        http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus

        http://www.avg.com



        C3. NAVEGACIÓ, CERCA I COMUNICACIÓ EN EL MÓN DIGITAL. 11 hores



        Sessió 15: Configuració del navegador web

        Objectius: Canviar la pàgina d'inici, desar les adreces més habituals, consultar i gestionar l'historial d'adreces i modificar aspectes generals del navegador




        Sessió 16: Desament d'informació d'internet




        Sessió 17: Correu electrònic i gestió de la llibreta d'adreces


        http://www.quierodominarelmundo.com/moodle/file.php/46/c3/tc3/materials/index-5.html

        Sessió 18: Com utilizar etiquetes per classificar correus en Gmail / Redirigir diferents comptes de correu a una sola de gmail.


        http://es.ccm.net/faq/10770-como-usar-etiquetas-para-clasificar-tus-correos-en-gmail

        https://www.youtube.com/watch?v=kTRjfsf0elo


        C4. TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ ESCRITA (TRACTAMENT DE TEXT). 10 hores


        A partir d'una plantilla que servirà com a model, descriure diferents receptes de cuina, una darrera de l'altra, amb informació sobre els ingredients i el procediment per a realitzar-les. Introduir-hi els següents elements:

        1.Nom de la recepta, emprant la lletra capital per a destacar-lo.

        2.Crear dues files i dues columnes. A la primera columna posarem "Llista d'ingredients", fent servir l'opció de pics del processador i l'auto-format del text (Insertar/Tabla). Escollir el tipus de pic desitjat. A continuació  a la segona columna posarem "preparació".
        b) Numerar de forma automàtica els diferents passos, escollint un format de numeració en esquema que combini números i lletres (com en el present document).
        c) Establir un interlineat de 1,5 línies.
        d) Emprar alguns dels diferents tipus de sagnat (de primera línia, francès o dretà) per a presentar la informació.
        e) Ampliar l'espai entre paràgrafs, de manera que es faciliti la lectura.

        4. Habilitar el control de línies vídues i orfes al final de pàgina. 

        5. Introduir salts de pàgina (Insertar, salto manual) entre una recepta i la següent.

        6. Copiar el format de la recepta anterior per tal de formatar de forma idèntica els diferents elements de la següent (fer servir el Pinzell de Format disponible a la barra d'eines).


        7.Introduir el nom de les persones creadores de la recepta, fent servir els tabuladors per tal d'alinear els noms de forma adequada. Ajustar els tabuladors, si s'escau, per tal d'encabir el nom de tres persones a cada línia.




        C5. TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ GRÀFICA, SONORA I DE LA IMATGE EN MOVIMENT. 12 hores
        http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/pas/actic/c5n3/index


        C6. TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ NUMÈRICA. FULL DE CÀLCUL. 13 hores

        http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/pas/actic/c6n3libre/index




        C8. PRESENTACIÓ DE CONTINGUTS. PRESENTACIONS. 10 hores

        http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/pas/actic/c8n3libre/modul_1/practica_1



        C8. PRESENTACIÓ DE CONTINGUTS. PRESENTACIONS. 10 hores


        C7. TRACTAMENT DE LES DADES

        http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/pas/actic/c8n3libre/modul_1/practica_1

        No hay comentarios:

        Publicar un comentario